Razstave v Veliki galeriji Doma kulture
JUNIJ-AVGUST 2025
VINKO PAJEK
SPOMINI IN SANJE
MEŠANA TEHNIKA



APRIL, MAJ 2025
NATAŠA MIRTIČ IN VESNA DRNOVŠEK
DVE ZA GRAFIKO
GRAFIKE

Vesna Drnovšek in Nataša Mirtič sta že vrsto let prepoznaven in usklajen umetniški tandem, ki ju poleg osebne in likovne afinitete povezuje tudi sorodna akademska pot. Njuna zgodnja srečanja na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer sta se spoprijemali z omejitvami tradicionalnega slikarstva, so bila izhodišče za zavestno odločitev: umik od platna in prestop v bolj odprt, eksperimentalen prostor grafike. Ravno grafični atelje, ki je takrat sameval in omogočal mir, je postal prostor raziskovanja, oblikovanja in predvsem svobodnega izraza.
Njuna skupna razstava ni le predstavitev dveh paralelnih praks, temveč subtilno prepletanje dveh likovnih poetik, ki se že dolgo srečujeta, odzvanjata druga v drugi in skupaj tvorita edinstveno ustvarjalno dinamiko. Drnovšek in Mirtič sta si različni v pristopih, a njuna raznolikost ni ločevalna, prav nasprotno, saj postane most za dialog. Eden najizrazitejših momentov te razstave je njuna praksa izmenjave matric. Ta ne služi le praktičnemu sodelovanju, temveč predstavlja simbolno gesto zaupanja, odprtosti in prepletanja likovnih jezikov. Vsaka umetnica tako ne le uporablja matrico druge, temveč jo s tem tudi interpretira, prevaja in dopolnjuje.
Kljub povezavam z Ljubljansko grafično šolo se umetnici ne vidita kot neposredni naslednici te tradicije. Čeprav obvladujeta tehnične postopke, sta si kmalu dovolili lastno pot, v kateri matrice niso več zgolj orodje za odtis, temveč samostojen likovni element, podvržen spremembam, predrugačenjem, včasih celo uničenju.
Njuna dela niso statična. So v stalnem procesu – bodisi duhovne refleksije bodisi tehnične intervencije. Grafika zanju ni končen odtis, temveč odprt sistem, v katerem se preteklo in novo prepletata, kjer se napake spreminjajo v iztočnice, in kjer si umetnici podajata orodja in misli, kot bi bili del iste roke. Njuna ustvarjalnost je dvojna v številu, a enotna v pristopu – odprta, iskrena in globoko predana procesu.

MAREC 2025
ZALA BRGLEZ
TAFTANE ZGODBE
RAZSTAVA TAFTANIH DEL

Materiali, ki jih uporablja, so raznoliki in odvisni od narave posameznega dela, saj vsak material prinaša drugačne lastnosti in teksture. Tako lahko v njenih razstavljenih delih zasledimo volno, bombaž, akril in druge materiale, kar dodatno pripomore k raziskovanju taktilnosti in vizualne dinamike tekstilne umetnosti.


FEBRUAR 2025
ŽAN JUHART
ADELMA
INTERMEDIJSKA RAZSTAVA



NOVEMBER, DECEMBER 2024
UROŠ ROJKO
LEON STEFANIJA
PREDSTAVITEV ŽIVLJENJSKEGA DELA UROŠA ROJKA
V Slovenskih Konjicah smo se ob 70-letnici poklonili enemu najpomembnejših slovenskih glasbenikov, skladatelju in klarinetistu Urošu Rojku. Rojko je večkrat nagrajeni skladatelj, upokojeni redni profesor kompozicije na Akademiji za glasbo, redni član Slovenske akademije znanosti in umetnosti, prejemnik Kozinove in Župančičeve nagrade ter nagrade Prešernovega sklada. Več o njegovem delu je bilo predstavljeno na razstavi, ki jo je pripravil muzikolog prof. dr. Leon Stefanija.


OKTOBER 2024
LIKOVNA KOLONIJA NA TREBNIKU
ODPRTJE RAZSTAVE LIKOVNE KOLONIJE NA TREBNIKU



MAJ 2024
SUZANA MAROVT
V VRTINCU BARV
MEŠANA TEHNIKA

Razstava V vrtincu barv je v resnici prav to – je vrtinec barv in tehnik, ki se v trenutku navdiha zlijejo na platno umetnice Suzane Marovt. Oplotniška umetnica je na domači umetniški sceni že uveljavljena, predvsem zaradi mnogih nagrad, ki jih je tekom svojega ustvarjanja prejela na različnih slovenskih in mednarodnih slikarskih ex temporih. Slikarkin slog bi lahko opisali kot zmes različnih vplivov abstraktne umetnosti. V njenih delih najmočneje opazimo odmeve drip paintinga, katerega eden izmed glavnih predstavnikov je Jackson Pollock, slikar abstraktnega ekspresionizma. Tehniko, ki temelji na prelivanju in kapljanju barve, uporablja tudi Marovt.
V večini razstavljenih del opazimo odmik od figuralike in biomorfnih upodobitev, ki jih nadomestijo vijuge, konture, liki, črte in barvne ploskve. Barvna paleta obsega temnejše odtenke modre, zelene in sive, ki se jim pridružijo čistejši odtenki rdeče, modre, oranžne, pogosta pa je tudi zlata barva. Večina del je izdelana iz akrilnih barv in konturnih past. Način nanosa barve variira in je prilagojen doseganju učinka upodobitve. Lazurne nanose, ki dovoljujejo slojenje posameznih barv, mestoma zamenjajo pastozni nanosi, s katerimi umetnica doseže tridimenzionalni efekt. Suzana Marovt eksperimentira tudi s samimi nosilci – ti niso vedno klasična platna, pripeta na podokvir, opazimo pa tudi, da se je v nekaterih upodobitvah poslužila spoja več platen.
Serija slik vsebuje tudi tipografijo, ki je bila na slikarsko osnovo prenesena s šablonami, te pa so kasneje tudi same postale umetniško delo. Kompozicije so večinoma horizontalne, najdemo pa tudi nekaj vertikalnih in diagonalnih. Umetnica navdih za svoje slike črpa iz svojega življenja, okolice in notranjih doživetij. Če pogledate pobližje, boste vse to opazili tudi sami. Zato vabljeni, da se potopite v vrtinec barv Suzane Marovt.
(Umetnostna zgodovinarka Zala Brglez)

FEBRUAR 2024
KARMEN KUKOVIČ
ABSTRAKTNO SPREGLEDANEGA
MAKRO FOTOGRAFIJA

Ker je abstraktna umetnost ločena od objektnega sveta, v gledalcu pogosto sproža odpor zaradi dozdevnega nerazumevanja motiva. Raziskave so pokazale, da motivi znani človeškemu očesu – na primer portreti, pejsaži ali pa tihožitja – sprožijo odziv samo v določenih delih možganov. Abstraktna umetnost pa na drugi strani povzroči aktivacijo različnih področij možganov in nima sebi lastne specifične možganske aktivnosti. Študije so pokazale tudi to, da gledanje abstraktnih umetniških del spodbudi naše možgane, da se odzovejo na manj omejevalen in stereotipičen način, ter raziščejo nove asociacije, aktivirajo alternativne poti za čustva in ustvarijo nove kreativne povezave.
Psihologija, analize vedenja in dogajanja pa intrigirajo tudi avtorico razstave Abstraktno spregledanega, Karmen Kukovič. Sama želi gledalcu približati dela, ki na videz izgledajo abstraktna, vendar vedno znova dokazujejo, da so v resnici le nekaj konkretnega, otipljivega. Na tej točki je vredno omeniti misel Pabla Picassa, ki je verjel, da abstraktna umetnost v resnici ne obstaja, saj mora umetnik vedno pričeti z nečim zaznavnim, otipljivim, da lahko pozneje odstraniš vse sledi resničnosti. Tako ravna tudi avtorica razstave, ki vzame motive iz svojega vsakdanjika. Zanimajo jo elementi, ki ne sodijo v sfere klasično pojmovane lepote in pogosto ostanejo spregledani.
Makro posnetki zidu ali tal, vrat, stranskih produktov ali celo odpadkov ustvarjanja razkrivajo njeno dojemanje popolnosti v nepopolnem in upiranje normativom klasične fotografije – tako v izbiri motiva, kot v sami izvedbi fotografije. Posebnost njenega ustvarjanja je namreč tudi ta, da fotografije ne nastanejo s fotoaparatom, temveč so posnete kar s telefonom. Fotografinja, ki rada pove, da sta kultura in umetnost drugačno agregatno stanje njenega organizma, na ta način poveliča vsakdanje predmete in jih naredi v umetniško delo, ki sicer verjetno nikoli ne bi našlo poti v razstavišče. Karmen Kukovič pravi, da njeno zavestno fotografiranje takšnih prizorov traja že od leta 2020, ko je pričela dokumentirati abstrakcije, ki jih je slikala narava – mrtva drevesa, katerih abstrakcija je v resnici še kako živa. Je velika ljubiteljica narave, kar je mogoče zaznati tudi v pričujoči razstavi. Neizostreni motivi, anomalije, igra svetlobe in barvne zaplate izražajo surovost motiva in resonirajo z umetniškim gibanjem art brut. Pripadniki tega gibanja so na čelu z Jeanom Dubuffetom videli lepoto v najmanj cenjenih materialih, neortodoksnih perspektivah sveta in iskali izkušnje zunaj omejujočih okvirov družbe. Njihova umetnost se je ravnala po lastnih impulzih in se izogibala mimikrije, ki so se je posluževali ljudje v stiku s klasično umetnostno kulturo. Podobno počne Karmen Kukovič, ki spoštljivo odklanja klišeje klasične fotografije in podira konvencionalne meje dojemanja fotografije in umetniškega dela.
(Umetnostna zgodovinarka Zala Brglez)

NOVEMBER 2023 – JANUAR 2024
FRANCI RATEJ – FRENK
MOJ KRAJ, MOJ LES
INTARZIJE

Pri devetnajstih je v okviru Delavskoprosvetnega društva v Slovenskih Konjicah ustanovil likovno sekcijo, ki jo je vodil 28 let.
Sekcija je sčasoma prerasla v uspešno kulturno društvo, Društvo likovnikov in fotografov Slovenske Konjice.
Do danes je ustvaril številne intarzije različnih velikosti in motivov ter veliko kosov intarziranega pohištva. Še posebej pomembno umetniško delo je njegov ciklus dvajsetih podob v lesu, furnirju – Domače obrti na Slovenskem, ki je svojevrsten zapis dela naših prednikov. Franci je v lesu upodobil mnoge Konjičane, prijatelje,
svoje najbližje in nenazadnje Slovenske Konjice – tiste, ki jih ima tako rad.

OKTOBER 2023
LIKOVNA KOLONIJA NA TREBNIKU
ODPRTJE RAZSTAVE LIKOVNE KOLONIJE NA TREBNIKU

Že drugo leto zapored se je prvi teden v oktobru odvijala Likovna kolonija na Trebniku. Šest gostujočih slovenskih umetnikov je pet dni bivalo in ustvarjalo v slikovitem okolju dvorca Trebnik, njihovo bivanje v Slovenskih Konjicah pa se je sklenilo z zaključno razstavo v Žički kartuziji. Namen kolonije je spodbujanje ustvarjalnosti na Konjiškem, tkanje novih poznanstev in sodelovanj, predvsem pa pripeljati in predstaviti kakovostno slovensko umetniško produkcijo domači publiki. Letos so na koloniji ustvarjali priznani in nagrajeni slovenski umetniki in umetnice Nataša Berk, Matej Čepin, Nika Erjavec, Lucija Rosc, Helena Tahir in Jure Zrimšek.

SEPTEMBER 2023
3. LIKOVNI NATEČAJ KONJIŠKEGA MARATONA: TEČEMO
MAJ – AVGUST 2023
ERVIN DVORŠAK
SODOBNI REALIZEM
OLJE IN AKRIL NA PLATNO

Ervin Dvoršak je mladi ustvarjalec, ki je že kot otrok kazal izjemen potencial in talent, ki ga danes nadgrajuje in razvija kot študent na likovni akademiji v Ljubljani. Njegovo nadarjenost potrjujejo številna priznanja in nagrade, ki jih je prejel na različnih natečajih in razpisih: Gradovi kralja Matjaža leta 2008 v Slovenj Gradcu, mednarodno tekmovanje za otroke v Turčiji leta 2010, pa nagrade na mednarodnem simpoziju Forma viva Makole in še bi lahko naštevali. Umetnikovo likovno interesno področje je v osnovi realistična risba, ki pa se postopoma transformira v slikarsko govorico, vezano na človeško figuro in portret. Ervin Dvoršak ustvarja v klasičnih likovnih tehnikah štafelajnega slikarstva, predvsem v olju in akrilu. Obiskoval je slikarsko šolo akademskega slikarja Rudolfa Španzla in zdi se, da je delček umetniške karizme Španzla prenesel tudi v svoja dela. Lahko bi rekli, da gre za neke vrste magični realizem, ki se odraža v delih Ervina Dvoršaka. Umetnik je v svoji karieri že večkrat skupinsko in individualno razstavljal.

MAREC, APRIL 2023
AGATA PAVLOVEC
BRINOVE JAGODE
AKRIL IN PLATNO


DECEMBER 2022, JANUAR, FEBRUAR 2023
MILAN LAMOVEC – DIDI
V ZNAMENJU KRIŽA
KOMBINIRANA TEHNIKA


OKTOBER 2022
LIKOVNA KOLONIJA NA TREBNIKU
ODPRTJE RAZSTAVE LIKOVNE KOLONIJE NA TREBNIKU


SEPTEMBER 2022
2. LIKOVNI NATEČAJ KONJIŠKEGA MARATONA: TEČEMO

Foto: Aleš Mrzdovnik
MAJ, JUNIJ 2022
LEONIDA BERNETIČ ZELENKO, ROK ZELENKO IN MOJCA CERJAK
SANJE

Rojena je bila v Kopru leta 1955. Odraščala je v v Izoli. Končala je srednjo Šolo za oblikovanje, smer grafično oblikovanje in nadaljevala študij likovne umetnosti na Pedagoški akademiji v Ljubljani. Leta 1980 je diplomirala z nalogo „Ornament v keramiki“. Zanimanje za keramiko je odkrila že v srednji šoli in jo izpopolnjevala v ateljeju Sonje in Karla Zelenka v Ljubljani. Po poroki z Rokom Zelenkom leta 1980, stalno ustvarja v Grožnjanu. Živi v Grožnjanu in Izoli.
Kot likovni pedagog je pričela z delom v Piranu, kasneje pa se je stalno zaposlila na Italijanski osnovni šoli „E. De Amicis“ v Bujah in Italijanski osnovni šoli Novi grad. V nadaljnjih letih ustvarjanja je pridobila mnoge izkušnje na področju pedagoškega, scenografskega, kostumografskega in grafičnega dela.
Svoje osnovno umetniško ustvarjanje je posvetila keramiki in njenim neskončnim izzivom. Od malih dekorativnih in uporabnih predmetov, do keramoplastike, keramičnega mozaika na arhitekturi, ter ciklov keramičnih slik: Moje mestece, Igra zemlje, vode in zraka, Let ptic, Morsko dno, Morje, Barvne meditacije.
Svoje delo je predstavila na številnih skupinskih in samostojnih razstavah doma in v tujini (Trst, Rim, Pula, Reka, Berlin, Umag, Pivka, Ljubljana, Celje, Krško …).
Rojen je bil v Ljubljani leta 1951. Leta 1975 je diplomiral na slikarskem oddelku Akademije za likovno umetnost v Ljubljani. Od leta 1977 je član Društva likovnih umetnikov Slovenije.
Leta 1980 se je s soprogo keramičarko Leonido Bernetič preselil v Istrski Grožnjan, kjer sta v okviru stalne likovne kolonije odprla Galerijo – studio Porton. V Grožnjanu sodeluje pri likovnih, glasbenih, gledaliških in filmskih projektih. Objavil je tri publicistična dela o krajevni tematiki in izvedel nekaj projektov arhitekturne keramike, ter deloval v okviru Likovne delavnice Opatija, Hrvaškem društvu likovnih umetnikov Istre, Slovenskem kulturno – prosvetnem društvu Bazovica na Reki in Slovenskem kulturnem društvu Istra v Pulju.
Od leta 1998 živi v Izoli, kjer je deloval kot predsednik umetniškega sveta Društva likovnih umetnikov Insula in član umetniškega sveta ZDSLU. Ukvarja se s slikarstvom, keramiko in grafičnim oblikovanjem. Svoje delo je predstavil na več kot 200 samostojnih razstavah in enakem številu kolektivnih razstav, doma in po Evropi.
Rojena v Mariboru in doma v Slovenskih Konjicah je leta 1974 vpisala Šolo za oblikovanje v Ljubljani in potem obiskovala Visoko šolo za uporabno umetnost na Dunaju, kjer je 1986 pridobila naziv mag. art. za razred uporabne-, ilustrativne- in foto- grafike. Po študiju je bila več let oblikovalka grafike v konjiškem podjetju Konus, od leta 1994 pa je samostojna ustvarjalka in članica Sekcije Ilustratorjev ZDSLU. Poleg številnih drobnih tiskovin in skupinskih ilustriranj, beleži od takrat preko petdeset samostojnih in bolj obsežnih likovnih zasnov, večinoma vezane na mladinsko leposlovje in ljudska izročila. Ob razstavah je zanje večkrat prejela javne pohvale, tudi v tujini.
Njeno delo mag. Alenka Domjan opredeli takole: “Sliko gradi na mehkih, niansiranih barvnih tonih in precizni risbi, ki ne prenaša ostrih kontur in kontrastov. V svoji lahkotnosti, včasih celo na meji materialnega, oblikuje značilne like in krajine, ki s perspektivo, sestavljeno iz več različnih pogledov, izpolnjujejo horizont dveh različnih svetov, realnega in abstraktnega.«

MAREC, APRIL 2022
BARBARA DEMŠAR
RAJSKI VRT
AKRIL IN KOLAŽ NA PLATNO


DECEMBER 2021, JANUAR 2022
ZLATKO PRAH
MAKI
AKRIL IN MEŠANA TEHNIKA

Zaposlen je kot profesor na Srednji šoli za oblikovanje v Mariboru, Srednji zdravstveni in kozmetični šoli Maribor in na Srednji zdravstveni šoli Slovenj Gradec, kjer poučuje umetnost in estetiko. Deluje tudi kot mentor slikarskih in risarskih delavnic za odrasle, je organizator likovnih kolonij, nekaj let je bil programski vodja – kustos Mestne galerije Riemer, v času ko je živel v Slovenskih Konjicah.
Od leta 1997 je član ZDSLU – Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov in DLUM, kjer je leta 2000 prejel eno najvišjih nagrad za svoj slikarski opus. Za svoje slike je prejel že veliko odkupnih nagrad – med drugim štiri velike odkupne nagrade v Piranu (1994, 1995, 2014, 2015), kakor tudi drugje po Sloveniji in v tujini. Imel je več kot 50 samostojnih razstav doma in po svetu, več kot 150 skupinskih razstav. ZLATI PRAH je uveljavljeno ime v Sloveniji in po svetu. Že vrsto let živi in ustvarja v Mariboru. ZLATI PRAH bo v tem času ponovno za nekaj dni prisoten v Kulturnem domu v Slovenskih Konjicah.
FB, Instagram: Center za kulturne prireditve Slovenske Konjice.

NOVEMBER, DECEMBER 2021
NATALIJA JUHART BRGLEZ
POGLED OD TUKAJ IN TAM
GLOBOKI TISK IN BARVNA AKVATINTA
Natalija Juhart Brglez (r. 1992) je leta 2018 z odliko zaključila magistrski študij Likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru in leta 2019, prav tako z odliko, zaključila še magistrski študij grafike na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.
Za svoje delo je bila nagrajena z Rektorjevo nagrado Univerze v Mariboru, z Nagrado odličnosti za grafiko na Japonskem natečaju Utazu Art Award Biennale 2018, s Priznanjem Bienala slovenske grafike Otočec / Novo mesto, s Prešernovo nagrado ALUO UL 2017/2018 za cikel sedmih grafik posvečenih Benetkam, z Listino Primavera Galerije DLUM ter z nagrado Kuratorjev galerije DLUM.
Avtorica v svojih delih raziskuje prostor. Analizira ga kot vtis, ki ga prostor daje ob prisotnosti ali odsotnosti figure ter hkrati kot prostor napolnjen z množico detajlov, ki jih interpretira skozi natančno risbo. Prostoru namenoma lomi perspektivo, ki jo prilagaja kompoziciji in vsebini.
V glavnem dela v klasični grafični tehniki globokega tiska, jedkanici in akvatinti oziroma njuni kombinaciji. Hkrati ustvarja še šivane risbe, kjer z uporabo črne niti raziskuje različne kvalitete, ki jih ta ponuja. Zadnje leto se posveča risbi s flomastrom, njen motiv pa so arhitekturno urbanistične posebnosti Maribora, kjer umetnica trenutno živi in dela.
Njene nedavne samostojne razstave so Nagrajenke DLUM 2020 IN Nagrajenke Primavera 2019 v Galeriji DLUM, Originalna grafika v Galeriji Kambič in Galeriji KRKA, Repeticija v Izložbi umetnosti v Mariboru, V svetu umetniške grafike v Galeriji Srečišče, Hostel Celica v Ljubljani, Druga perspektiva v Galeriji Media Nox.
Sodelovala je na skupinskih razstavah Sosed sosedu v Sombotelu na Madžarskem, na 10. mednarodnem bienalu Bitola v Makedoniji, Utazu Art Award Biennale 2018 in 2020 v Utazu na Japonskem, na Obnovoletni razstavi DLUM’100 OLD, na 4. internacionalnem grafičnem trienalu v Beogradu v Srbiji, na razstavi Pet najnovejših grafičnih poetik v Galeriji ZDSLU v Ljubljani, 4X NEOBREMENJENO v Galeriji Equrna v Ljubljani, na razstavi Majski salon 2018 Grafika v Narodnem muzeju Slovenije – Metelkova, in na razstavi Najmlajša originalna grafika v Dolenjskem muzeju v Novem mestu.

Mediji:
SEPTEMBER, OKTOBER 2021
RUDOLFOVI S KONJIŠKEGA IN NJIHOVE LITERARNE SLEDI
LITERARNA INTERAKTIVNA RAZSTAVA

Informacije: Center za Kulturne prireditve Slovenske Konjice, 03 758 04 37, in FB: Center za kulturne prireditve Slovenske Konjice.
Arhiv preteklih likovnih razstav: